mytunes.blogg.se

Välkommen till min musikblogg. Här kommer jag att skriva om artister och lägga ut låtar.. Enjoy!

Förvirring?

Kategori: Allmänt

Rammsteins låt "Du hast" har gjort ett intryck på mig.. antagligen beror det på att låten är så enformig. Det underliga är att jag bara inte kan låta bli att digga den.. på något vis blir det monotona "du hast" passande.
Däremot är jag inte säker på vad det betyder, om det är någon ute i cyberspace som kan tala om det, please do!
Men jag är iallafall säker på att det är tyska ;)
 
För er som inte har en aning om vilket band och vilken låt jag talar om, så kommer lite fakta om bandet samt låten:
 
 
Rammstein blev ett band 1994 och är ett tyskt industrimetalband. De har tagit sitt namn från staden Ramstein- Miesenbach och adderat ett m, vilket medför att översättningen till svenska betyder "rammande sten". Bandet är känt för sina spektakulära liveshower med eld och andra effekter.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: